پایش سلامت روان ۵۲۷ دانشجوی علوم پزشکی کردستان در سال تحصیلی گذشته

1403/07/25
تعداد بازدید :87

رئیس اداره مشاوره مبتنی‌ بر سبک زندگی اسلامی_ایرانی در دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان گفت: سال گذشته ۵۲۷ دانشجوی علوم پزشکی مورد غربالگری سلامت روان قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، سعیده امانی به مناسبت هفته ملی سلامت روان، اظهار کرد: غربالگری سلامت روان این دانشجویان توسط ابزار CCSM انجام شد که سال تحصیلی گذشته ۵۲۷ نفر از دانشجویان پایش شدند و علاوه بر دانشجویان، دفتر مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت امکان پایش کارکنان و اساتید را برای اولین بار فراهم کرد که در فاز اول این برنامه ۳۸ نفر از کارکنان دانشگاه به سوالات غربالگری سلامت روان با مراجعه به سامانه ccsm.behdasht.gov.ir جواب دادند.

رئیس اداره مشاوره مبتنی‌بر سبک زندگی اسلامی_ایرانی در دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان، از ارائه خدمات روانشناختی و روانپزشکی و مددکاری به دانشجویان غربالگری شده نیازمند ارائه خدمت خبر داد.

امانی ادامه داد: این غربالگری یکبار در سال برای تمامی دانشجویان، اساتید و کارکنان انجام می‌شود و همچنین در طول سال تحصیلی کارکنان اداره مشاوره به دانشجویان خدمات روانشناختی در زمینه های تحصیلی، ازدواج، روابط بین فردی و مشکلات روانی ارائه می‌دهند.

وی افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۳ نیز از آبان ماه پایش سلامت روان کلیه دانشجویان و کارکنان آغاز می گردد و برای کلیه دانشجویان سال اول دستیاری در هنگام ثبت نام پایش سلامت روان انجام گردید.

سامانه های دانشگاه