تحصیل ۸۹ دانشجوی کارشناسی هوشبری در دانشگاه

1403/07/26
تعداد بازدید :64

مدیر گروه رشته هوشبری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۸۹ دانشجوی کارشناسی هوشبری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 23 نفر دانشجویان بین الملل می باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان پرویز فتوحی ضمن تبریک روز ملی هوشبری به تمامی دانشجویان، اساتید و شاغلین این دانشگاه افزود:دوره بیهوشی شامل واحدهای تخصصی بیهوشی،مدیریت درد،مراقبت ویژه و احیای قلبی ریوی است که اساتید مجرب این گروه به پژوهش و آموزش مرتبط با رشته تخصصی به دانشجویان می پردازند.

وی به بازار کار این رشته اشاره کرد و گفت:فارغ التحصیلان این رشته در بخشهای بالینی مرتبط شامل اتاق عمل،مراقبت های ویژه و اورژانس و در صورت ادامه تحصیل به عنوان هیات علمی مشغول به کار می‌شوند.

فتوحی ادامه داد: دانشجویان رشته هوشبری بعد از اتمام دوره کارشناسی می‌توانند با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در رشته های ارشد مراقبت ویژه،مراقبت ویژه نوزادان،تکنولوژی گردش خون،آناتومی،فیزیولوژی و رشته های مرتبط کارشناسی ارشد برای کلیه دانشجویان علوم پزشکی شرکت نمایند.

روزجهانی بیهوشی برابر با ۱۶ اکتبر ۱۸۴۶ روزی است که اولین بار ویلیام مورتون از اتر برای بیهوشی در جراحی خارج کردن توده گردن از گیلبرت ابوت توسط جان وارن رئیس انجمن جراحان آمریکا استفاده کرد.

سامانه های دانشگاه